Telefon Garanti Kapsamına Neler Girer?

Telefon Ekranı Hemen Değişir mi?

Telefon Garanti Kapsamına Neler Girer?

Telefon Garanti Kapsamına Neler Girer?

Hayatımızın her alanında faydalanır hale geldiğimiz ve elimizden düşmeyen akıllı telefonlar genellikle hasar almaya açık durumda oluyorlar. Satın alırken yüksek meblağlar ödenen telefonlara tamir için ayrıca masrafa girmek, kullanıcılar açısından can sıkıcı olabilmektedir. Bu noktada telefon garanti kapsamına neler girer kullanıcıların merak ettikleri konuların başında gelmektedir.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca garanti belgesi ile satılmak zorunda olan ürünler bulunmaktadır. Bunlar arasında akıllı telefonlar da yer almaktadır.

Akıllı telefonlarda kullandığınız cihaz hala garanti süresi içerisindeyse herhangi bir arıza ya da hasar durumunda ilk yapmanız gereken satın aldığınız firma ile iletişime geçmek olmalıdır. Bu noktada önemli olan arıza sebebinin kullanıcı ya da firma kaynaklı olup olmadığıdır. Firma kaynaklı telefon arızalarında yapılması gereken firma tarafından iade veya değişim işlemlerinin hayata geçirilmesidir.

Telefon Garanti Süresi Ne Kadar?

Telefonların garanti süresi ürünün faturası ile birlikte satın alındığı tarihten itibaren 2 yıldır.

Birçok üründe olduğu gibi akıllı telefonlar için de kanunen garanti belgesinin satıcılar tarafından zorunlu olarak tüketiciye verilmesi gerekir. Bu belge sayesinde tüketici arızalanan telefonu ile ilgili hak iddia edebilme yetkisine sahip olur. Bu sebeple tüketicilerin garanti belgesi verilmesi gereken ürünlerin alışverişlerinde garanti belgesini mutlaka satıcı firmadan talep etmeleri gerekir

Satın alınan telefon kusurlu yani ayıplı mal olursa ya da firma kaynaklı bir nedenden dolayı arızalanırsa telefonun garanti süresi, değişim yapılan ilk telefonun geriye kalan garanti süresi kadar olacaktır.

Cep Telefonu Garanti Uzatma

Resmi olarak 2 yıl olan cep telefonlarının garanti sürelerini uzatma imkanı olabilmektedir. Cep telefonu garanti uzatma ancak kullanıcıların ödeyeceği belirli bir ücret karşılığında yapılabilir.  Bu işlemin yapılabilmesi için cihazın satın alım aşamasında satıcı firmaya garanti uzatma talebinde bulunmak gerekir.

Cep telefonu garanti süresini uzatma yollarından biri de telefon sigortası yaptırmak olabilir. Bu işlem için özel birçok sigorta firması ürün olarak müşterilerine cep telefonu kaskosu sunmaktadır.

 IMEI ile Garanti Süresi Sorgulama

Garanti IMEI numarası, telefonun kimlik belgesi yerine geçen ve üretilen tüm telefon cihazları için belirlenmiş olan, her telefon için tek ve sadece o cihaza ait olan bir numaradır.

Cep telefonları için IMEI numarasını sorgulamanın çeşitli yolları bulunmaktadır. Bunları aşağıda sıralıyoruz.

  • IMEI numarası telefonun garanti belgesi üzerinde yazar veya cihazın kutusunun üzerinde bulunur.
  • Telefonunuzdan *#06# tuşlayarak IMEI numarasını öğrenebilirsiniz.
  • Diğer bir IMEI numarası öğrenme yolu da telefonun bataryasından bakmaktır.

IMEI numarasını öğrendikten sonra sorgulama sayfasına giderek telefonun markasına göre garanti süresini öğrenebilirsiniz.

Telefon Garanti Kapsamına Neler GirerGarantili Telefonların Tamiri veya İade Süreci

Kullanıcılar telefonları arıza yaptığında garantisi hala devam ediyorsa satıcı firmayla ya da garanti servisiyle iletişime geçerek telefonlarını tamir ettirebilirler. Firma kaynaklı bir sebep yüzünden arızalanan telefonlar teknik servis tarafından azami 30 iş günü içerisinde telefon tamiri işlemini tamamlanarak müşteriye teslim edilmek zorundadır.

Teknik servise ulaştırılan cep telefonları 30 gün olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tamir edilemez, tamir edildikten sonra tekrar bozulur, ardından tekrar tamire gönderilir ve tamir edilmesinin mümkün olmadığının kullanıcıya iletilmesi halinde bu durum tüketicilerin bazı haklara sahip olmasına neden olur. Garantisi devam eden telefonlarda tüketici hakları şunlar olmaktadır;

  • Tüketici telefonun bedelinin tamamını geri alabilir.
  • Telefonun arızalı kısmı veya ayıp oranında bedel indirimi alabilir.
  • Ayıplı telefonun sağlam olanını veya bir üst modelini satıcıdan talep edebilir.

Yukarıda sıraladığımız alternatiflerden bir tanesini tüketici tercih edebilir. Buna karşılık satıcı da bu üç seçenekten birini yapmaya razı olur.

Cep Telefonu Garanti Kapsamında Değişim

Kanunen tüketiciye sunulan garantisi devam eden telefonun 30 iş günü içerisinde tamir edilmesi şartı satıcı tarafından gerçekleştirilemezse satıcı müşterisine yeni cihazı temin etmek zorundadır. Tüketicinin satın aldığı telefonun yenisinin stokunun olmaması halinde ise tüketiciye telefonun bir üst modeli temin edilebilir. Bu mümkün değilse ya da tüketici bu seçeneği tercih etmezse para iadesi yapılabilir.

Bu durumda verilen yeni telefonun garantisi, değişim yapılan ilk telefonun geriye kalan garanti süresi kadar olacaktır.

Garanti Kapsamına Girmeyen Arızalar

Bazı durumlarda cep telefonlarında meydana arızalar garanti kapsamına giremez. Garanti kapsamına girmeyen durumlar nelerdir aşağıda sıralıyoruz.

  • Telefonun garanti süresinin dolması ya da garanti belgesinin ibraz edilememesi,
  • Cihazın fatura veya garanti belgesi üzerindeki seri numaralarının birbirini tutmaması, kaldırılmış ya da değişmiş olması,
  • Kullanım kılavuzunda belirtilen durumlara aykırı bir şekilde telefon kullanımı,
  • Voltaj kaynağının düzensiz olması, voltaj uyumsuzluğu, voltaj düşüklüğü veya yüksekliği, topraksız priz kullanılması, arızalı elektrik tesisatı ile cihaz etiketinde yazan voltajdan farklı voltaj kullanımı nedeniyle arıza meydana gelmesi,
  • Yetkili servisler dışında farklı kişiler tarafından telefonun açılması ve tamir edilmesi,
  • Telefonun veya parçalarının kullanıcı tarafından çizilmesi ya da kırılması,
  • Gıda veya sıvı maddelerinin cihazın üzerine dökülmesi ya da cihaza kimyevi maddelerin bulaşması
  • Bir takım zararlı yazılım veya virüsler nedeniyle arızalanması,
  • Telefonun kullanıcı tarafından düşürülmesi, bir yere çarpılması, kötü bakım şartları, yanlış kullanım, telefonun kullanım kılavuzunda belirtilen çevre özelliklerine aykırı kullanımı, cihazın aşırı nemli, tozlu veya sıcak ortamlarda bulundurulması veya elektronik devrelere zararlı, aşındırıcı ortamlarda kullanılması, doğal afetlerden kaynaklanan arızalar.

Tüketici satın aldığı telefonu kullanma kılavuzunda yer aldığı şekilde kullanmadığı takdirde ortaya çıkan arızalar karşısında ücretsiz tamir, iade veya değişim gibi haklarını kaybeder. Telefon arızalarında kullanıcı hatası olup olmadığının teknik servis, teknik servis yoksa sırasıyla malın satıcısı, ithalatçısı veya üreticisi tarafından azami tamir süresi içerisinde raporla belirlenmesi ve raporun bir nüshasının tüketiciye verilmesi gereklidir. Böylece tüketiciler, raporla ilgili itirazları olması durumunda tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurabilirler.

Telefon Garanti Kapsamına Neler Girer

Apple iPhone Garanti Şartları

iPhone gibi pahalı telefon sahipleri için cihazlarında meydana herhangi bir hasar ya da arıza, onarım maliyetlerinin yüksek olması sebebiyle can sıkıcı bir durumdur.

Apple firmasının garanti şartlarına göre kullanıcılar, satın aldıkları günden itibaren 2 yıl süreyle, Apple ürünlerini normal koşullarda kullanmaları koşuluyla, sadece malzeme ve işçilik koşullarına karşı garanti hakkına sahiptir. Bu durumda garantiniz devam ediyorsa onarım işlemlerini yetkili servislerde yaptırabilirsiniz. Bir başka dikkat edilmesi gereken konu ise Apple’ın aldığı son kararlara göre artık Apple dışındaki mağazalarda yapılan herhangi bir tamir işlemi, garantiyi bozmaktadır. Buna rağmen birçok iPhone kullanıcısı ekran değişiminin garantiyi bozduğunu bilseler de uygun fiyatlı tamir yapan teknik servis arayışına girmektedir. Bu hususta genellikle tercih edilen TEKNOWAY gibi işinde deneyimli ve uzman olan güvenilir teknik servislerdir. Birçok kullanıcı, TEKNOWAY gibi üçüncü parti Apple iPhone onarımları yapan servislerde daha uygun fiyatlı iPhone tamiri yaptırarak tasarruflu davranmayı tercih etmektedirler.

 

Bu gönderiyi paylaş